20 Ocak 2010 Çarşamba

Cesaret

Benim artık 11 tane yeni değerim var. beni ben yapan ve bundan sonra da yapacak olan değerler. her güne, içlerinden seçtiğim bir değerimle başlıyorum ve keyfini yaşıyorum.

Bugün ki değerim: Cesaret..

Kime "cesur musun" diye sorsanız, herkes kendini cesur zanneder. ben de 3 ay öncesine kadar kendimi cesur zannediyordum. İzmir'den Ankara'ya gidip okumakla, yüksek lisansımı yaparken hiç bilmediğim bir işe girmekle, beygir gücü nedir bilmezken otomotiv sektöründe satış yapmaya başlamakla, bir gün kafama esip bavulumu toplayıp İstanbul'a taşınmakla, kariyerimin en güzel noktasındayken, kendim için işten ayrılmakla cesaretimi kanıtladığımı zannediyordum. Ben de ki durum, tek başıma ayakta durma cesareti..

Bugün, cesaret kavramı, artık benim için daha farklı şeyleri ifade ediyor. Cesaret'in en önemli yapı taşı önce kendine dürüst, sonra da evrene saydam olmakla başlıyor. Ben her zaman kendime dürüsttüm ama saydam mıydım emin değilim. Mutsuzken mutluymuş gibi davranıp, bir şeye sevindiğimde çaktırmadığım çok olmuştur. Ya da bir şeye veya birine bağlanıp, hiç bağlı değilmiş gibi davrandığım.. kısacası kendimi zayıf hissettiğimde, güçlü bir rol kimliğine bürünmek; kaybettiğimi düşündüğümde, hiç umrumda değilmiş gibi davranmak benim en kolay kaçış yolumdu.

Tarih cesurları sever. Ben de cesurları seviyorum. Cesaret kavramını tekrardan irdelemeye ve bu konuda kendimi geliştirmeye karar verdim.Yeteri kadar cesur olmadığım duygusuyla yüzleşmek bile benim için iyi bir başlangıçtı. Bakalım bundan sonra neler değişecek..

Evet bugün ki değerim Cesaret. Dürüstçe herkese ilan etmek istediğim cümle: "ben daima kendime dürüst, evrene saydam olmakla, cesur bir birey olmanın zevkini yaşıyorum. ve kendim için istediğim herşey başkları tarafından keyifle olumlanıyor ve onaylanıyor"

Hiç yorum yok: