14 Mart 2010 Pazar

inovasyon ve özerklik

19 Ocak'ta, iş dünyasında olması gereken özerklik hakkında bir yazı yazmıştım. Bilim dünyasının günümüz için verdiği öğütleri, iş dünyasının uygulamadığından bahsetmiştim. Bu sabah Haber Türk gazetesinin HT Kariyer sayfasında bu konuyla alakalı bir uygulamaya yer vermişlerdi. Büyük şirketler bu durumun farkına varmış ve çalışanlarının kendi mesailerini kendilerinin belirlemesine imkan vermeye başlamışlar. Şimdilik bu uygulama çoğunlukla IT şirketlerinde uygulanıyormuş. Çalışanlar isterlerse şirket network'üne evlerinden bağlanarak istedikleri günler evden çalışabiliyorlarmış. Tabi bu uygulama her pozisyon için geçerli olamayabilir ama daha önceki yazımda zaten hangi pozisyonlarda uygulanması tavsiye edildiğinden bahsetmiştim.

Bu tarz haberleri okumaktan çok keyif alıyorum. Çünkü ben yazımı yayınladığımda, bu tarz uygulamaların ülkemizde asla uygulanamayacağıyla ilgili DM'ler almıştım. Herkesin hayalini kurduğu ama imkansız gördüğü birşeydi. Zaten bizler kendi hayatımızı kendi beyinlerimizde kısıtlamıyor muyuz?.. İmkansızı da yaratan biziz, imkansız görünen şeyi imkana çeviren de biziz. Yeter ki beyinlerimizi tıkamayalım. Kendimizi herşeye, her güzel yeniliğe açalım.

Gündemimizin bir yeni konusu da inovasyon. Şimdi bütün büyük şirketler bu konuya odaklanmış durumdalar. Alışkanlıklardan sıyrılıp, sistemi yenilemek zor bir uygulamadır. Kimse durduk yerde çalışan sistemine çomak sokmak istemez. Ama fark yaratmak istiyorsak artık çomağı sokmamızın zamanı gelmiştir. Eğitim şirketleri kendilerini bu konuya hazırlaya dursun biz 2 yıl önce Arkas Otomotiv'de bu uygulamaya başlamıştık zaten. Hem de hiçbir danışmanlık firmasından destek almadan. Kendi iç gücümüzün farkında olarak. Çeşitli markalarımızın ve şubelerimizin satış personellerini, farklı gruplar altında toplayarak bir zincir oluşturmuştuk. Yıllardır ezberimize aldığımız satış prosedürlerini unutarak sil baştan yenilerini yaratmıştık. P&L tablolarımızı daha verimli sonuçlar üretecek hale getirmiştik. Holding'in dar zihniyeti olmasaydı şimdi çok farklı yerlerde olabilirlerdi ama timsah beyinler sağolsun. Timsah diyorum çünkü timsahlar çevresinde bir yenilik gördüğünde onu yenmek, öldürmek ya da kaçmak isterlermiş :))) (kaynak: ht kariyer).

Kriz algısı geçen yıla göre biraz daha azalmış durumda. Tabi bu süreç bizlere çok şey öğretti. Kimileri bu krizden kötü etkilenirken kimileri de fırsata çevirdi. Ama en önemlisi, herkes birazcık olsun kendisini yeniliklere açmaya başladı. İnsan kaynakları ve eğitim hak ettiği önemi kazanmaya başladı. Şimdi sıra özerklik ve inovasyonda. Bu konuda dersini en iyi çalışanlar çok iyi yerlere gelecekler. Ben inanıyorum. Sizler de inanın. Ve bu konuda okumaya araştırmaya devam edin.

Hiç yorum yok: