31 Ocak 2011 Pazartesi

okyanusu tadan balık akvaryuma geri döner mi?

Profesyonel hayatı bırakıp girişimci olmak için yola çıktığımdan beri hayatım ve gündelik alışkanlıklarım çok değişti. Malesef buna yıl büyük bir akvaryumun içinde yaşamışım. Tek derdimiz mavi balıklardan daha hızlı yüzüp yemi kapabilmekmiş.Tabi bu yem başkaları tarafından atılan yemlermiş. Yani canları sıkılsa, ben bugün yem atmak istemiyorum deseler yapabilecek hiç bir şeyimiz olmayacakmış. Çünkü biz sadece o dünyaya kendimizi alıştırmışız, dışarda neler olup bittiğine hiç bakmamışız. Belki de içinde bulunduğum akvaryum çok şık, lüks ve zengin olduğu için aklıma gelmedi dışarıya bakmak belki de bizim beyinlerimiz öyle yıkandı ki bütün dünyayı o akvaryum zannettik.

Akvaryumdan dışarı atlayıp okyanusa düşünce gerçekten çok şaşırdım. hatta uzun bir süre hareket edemedim. Çünkü nerden nasıl başlayacağımı, bunca eksikliği nasıl tamamlayacağımı bilemedim. Aylarca sadece bilgisayar başında, sabahtan akşama kadar insanların yazdıklarını okuyarak, yaptıkları girişimleri inceleyerek geçirdim. Gözümü kırpmaya korktum, çünkü o anda bile kaçırabileceğim çok şey vardı.

Dışarda kurumların olmadığı, sadece bireylerin olduğu bir hayat var. Bireyler kendi markalarını yaratmışlar. Kendi girişimleri ile para kazanıp popüler olmuşlar. Bizim alıştığımızın dışında (patronun parası, patronun markası ve gücü), kendi kısıtlı paralarıyla kendi markalarıyla kendi güçlerini oluşturmuşlar.

Bu bireyler sık sık bir araya geliyor, fikir alışverişlerinde bulunuyorlar. Hepsinin blogu, web sitesi ve inanılmaz sayıda takipçileri var. Sosyal medyayı çok güzel kullanıyorlar yani kendilerini pazarlamak için gazetelere televizyonlara büyük paralar vermiyorlar. Tüm zamanlarını kendilerine yatırım için, zevkle harcıyorlar.

Şimdi bu insanları göre göre nasıl olur da o akvaryuma geri dönebilirim ben? Dönemem!.. Ama bir yandan da hala kendi üretimimden para kazanır hale gelemedim. Sanırım artık bir karar verme ve silkelenme vaktim geliyor. AKvaryum balığımııyım okyanus balığımıyım dürüst bir analiz yapmam gerekiyor..

Hiç yorum yok: