26 Ocak 2011 Çarşamba

Girişimcilik doğuştan mı olunur?



Herkes öyle söylüyor bu aralar, girişimcilik sonradan olmaz. İçinizde varsa vardır, yoksa sonradan elde edemezsiniz.. Bu aralar hepimizin hayranlıkla takip ettiği Alphan Manas da Antalya Girişimci İş Adamları derneğinde yine çok başarılı bir konuşma yapmış. Başarılı diyorum çünkü hem vermek istediği mesajları kısa yoldan pat diye veriyor (dolandırıp süsleyip püslemiyor) hem de çok komik anlatıyor. Onu her seyrettiğimde resmen gülmekten ölüyorum ağlanacak halimize.

Alphan Manas diyor ki, girişimcilik 3 günde 5 günde kursa gidilerek öğrenilebilecek bir şey değil. İçinizde varsa vardır. Hırsların yeteneklerin önüne geçmesi en temel sorunumuz. Bir de ne yazık ki girişmcilik bizim ülkemizde aileler yüzünden öldürülüyor. Çünkü çocukken başlıyorlar müdahele etmeye. 'O doğru, bu yanlış, ona dokunma, onu yeme, oraya git, öyle konuş, vs'.

Yıllardır hep üzerinde durduğum bir konudur. Bırakın çocuklar kendisi öğrensin. Düşmesini, kalkmasını, ayakları üzerinde durmasını öğrensin. Bırakın kırmak istiyorsa kırsın, dökmek istiyorsa döksün. 3 kuruşluk ev eşyaları onun gelişiminden daha önemli değil ki. Sıcak bir şeye dokunmak istiyorsa da dokunsun, belki eli yanıp canı acıyacak ama hangi birimiz gizli gizli dokunmadık ki sobaya? Yasaktı, ama merak uyandırıyordu. Gizli gizli dokununca, canımızın acısını da kendimize saklamak zorunda kaldık :)

Biliyorum bana böyle konuşması kolay. Çocuğu olmayan bilemezmiş. O yüzden çok fazla da astığım astık, kestiğim kestik konuşmak istemiyorum. Sadece kendim için, günü geldiğinde bu laflara yakışır bir davranış sergileyebilmeyi diliyorum :)

Yine iş konusunda çok güvendiğim ve saygı duyduğum yöneticim bana demişti ki: 'merak etme çocuklarda da içgüdü vardır, içgüdüsel olarak kendilerini korumayı bilirler'. Neden olmasın, belki de doğrudur. Biz hiç fırsat vermediğimiz için bilemiyoruzdur :))

Demek ki neymiş, girişimcilik doğuştan olur ama sonradan yok edilebilirmiş!. Bu durumda belki de herkes girişimci doğuyor, ama ya hırslar yüzünden ya da yetiştirilme şartları yüzünden bu yeteneğimizi kaybediyoruz.
Siz siz olun çocuklarınızın girişimciliğini öldürmeyin. Bırakın aksiyon almayı küçük yaşta öğrensin.

1 yorum:

Taşkın dedi ki...

Tesekkurler ozge,guzel bir paylasom olmus,yenilerini bekliyoruz:)