29 Ekim 2010 Cuma

bir yerlerde hata yapıyoruz


2002 yılında Odtü'de aldığım design management dersinde 2 yabancı öğrenci (biri hollandalı biri de finlandiyalı mühendislerdi) ile 'internet üzerinde dosya paylaşımı' hakkında proje hazırlamıştık. 2005 yılında internet üzerinden fotoğraf ve videolarını paylaşmak isteyen bizim gibi 2 öğrenci benzer bir çalışma sonucu Youtube.com'u kurmuş. E ben ne diyeyim şimdi?? Nerelerden atayım kendimi? :))


Neyse ben kendi kendime söylenmeye devam ederken sizler google'ın, youtube'un, mynet ve microsoft'un kuruluş hikayelerini okuyun :)) http://forum.donanimhaber.com/m_24333181/tm.htm


bu tarz hikayeler benim çok ilgimi çekiyor. ve ne yazı ki her hikayede benzer noktalar ortaya çıkıyor (steve jobs'da buna dahildir): hepsi üniversitelerini yarım bırakıyor ve evlerinin garajında veya yurt odalarında dünyayı değiştiren bu sistemleri kuruyorlar. Bu beni çok düşündürüyor, acaba bizler diploma sahibi olmaya bu kadar takılmışken yanlış mı yapıyoruz? yaratıcılığımızı mı öldürüyoruz? Bir yerde hata yapıyoruz ama nerde tam çözemiyorum??

Hiç yorum yok: