18 Ekim 2010 Pazartesi

Bilişim Zirvesi 2010

4 Ekim pazartesi günümü Webrazzi'den kazandığım ödül sayesinde Bilişim Zirvesinde geçirdim. Mümkün olduğunca, zaman ayırabildiğim kadar her türlü zirve, panel, seminer, vs katılmaya çalışıyorum. Çünkü tek başıma tüm teknolojiyi takip edemiyorum ve takip edilip, yorumlanmışları kısa yoldan öğrenmenin yolu olarak bulduğum her adamı dinliyorum :)

Teknoloji o kadar hızlı ilerledi ki, avuçlarımızın içinden kaçıp gitmemesi için çok çabalamamız gerekiyor. Teknolojiyi kullanabilmek için kendimizi de geliştirmemiz, yenilememiz gerekiyor. Elimizin altındaki kaynakları doğru ve verimli şekilde kullanabilmek için çok iyi düşünmemiz, çok okumamız ve stratejiler belirlememiz gerekiyor. Artık sosyal mecralar sayesinde herkes kendi markasını yaratıyor farkında olmadan. Yapacağımız en ufak bir yanlışlık yaratmak istediğimiz marka imajımızı çok farklı boyutlara götürebilir. 

Neyse bilişim zirvesine geri dönmek gerekirse, kendimce aklımda kalan bazı notları sizinle paylaşayım:
Kevin Kelly - Wired dergisinin editörlerinden diyor ki: ''şu an sadece masa üstünde ve cebinizde gördüğümüz ekranlar yakında baktığımız her yerde olacak. yolda yürürken, ışıklarda beklerken, parkta koşarken, restaurant da yemek yerken..''. Burdan anlayacağınızı anlayın artık. Dennis Anderson, ''sosyal mecra alanlarını şirketlerimiz için kullanmak''la ilgili görüşlerini anlattı. Ki ben şahsen bu durumu çook önceden fark edip kullanmaya başlamıştım :). Alphan Manas elektrikli otomobillerin geleceğiyle ilgili görüşlerini paylaştı. O günleri gerçekten dört gözle bekliyorum. Bay Kaspersky siber suçlardan bahsetti. Suçların büyüklüğü insanı gerçekten korkutuyor. Önlem almak şart.

Sonuç olarak teknoloji ilerliyor ve artan bir hızla ilerlemeye de devam edecek. Teknolojiyi takip edip fırsatları yakalamak bizlerin elinde. Kendimizi geliştirmeliyiz, yoksa teknoloji işimizi elimizden alacak. Ya teknoloji sizi yok edecek, ya da siz teknolojiyi yöneterek onun hakimi olacaksınız..

Hiç yorum yok: