12 Şubat 2011 Cumartesi

dünyayı değiştirebilir miyim?

Bugün Futurizm okulunda yine muhteşem birini tanıma fırsatım oldu. Dr. Yılmaz Argüden. Bu zamana kadar kendisini tanımadığım için kendimden utanmadım desem yalan olur. Çünkü Yılmaz Bey'i dinlemek için onu yıllardır takip eden, kitaplarını makalelerini okuyan onlarca insan vardı aramızda. Hayat hikayesiyle, yaptığı işlerle, kurduğu STK'larla (sivil toplum kuruluşları), aldığı ödüllerle, dünyaya bakış açısıyla, alışkanlıkları, tutumları ve uzgörüleri ile gerçekten aramızdan ne değerler çıktığına bir kez daha şahit oldum ve sevindim. Tam da Türkiyeden başarılı girişimler çıkmayacak psikolojisine kapılmış, genetiğimizde böyle bir başarının olmadığı düşünerek tutkumu kaybetmek üzereyken. Ama Yılmaz Bey hatırlattı: bütün Yunan tanrıları, Osmanlı hükümdarları, Mevlana, Yunus Emre gibi bir çok başarı örnekleri bizim topraklarımızdan çıkmıştı :))

Mevlana, Yunus Emre ve diğer değerli dünya insanları.. Peki bu değerlerimizin felsefelerine, bakış açılarına, söylediklerine, yaptıklarına, düşündüklerine ne kadar önem veriyoruz? Ne kadar örnek alıyoruz? Ne kadar okuyoruz?

2 yıl önce Elif Şafak, Aşk romanını yazmasaydı hangi birimiz hatırlıyorduk Mevlana'yı?

Bu yazıyı bir yere bağlayamayacağım. Çünkü yine yazı kendi kendine bu noktaya geldi :) halbuki ben başka bir şey yazacaktım :)). Neyse Yılmaz Bey'in sunumuyla ilgili beni en etkileyen uzgörüleri başka bir gün yazarım artık.

En azından bir sonuç olarak şunu söylemeliyim ki, bizim genetiğimizde çok büyük başarılar, çok büyük akıllar ve dünyaya ismini yazdıran çok büyük değerler var. O yüzden ümidimizi yitirmeyelim. Hala bugünün liderleri arasına girme, dünyayı değiştirme şansımız var :)) Yeter ki ne istediğimizi bilelim, çok çalışalım, güvenilir, şeffaf ve pozitif olalım.

1 yorum:

Gezi/yorum... dedi ki...

"bizim genetiğimizde çok büyük başarılar, çok büyük akıllar ve dünyaya ismini yazdıran çok büyük değerler var. O yüzden ümidimizi yitirmeyelim. Hala bugünün liderleri arasına girme, dünyayı değiştirme şansımız var :)) Yeter ki ne istediğimizi bilelim, çok çalışalım, güvenilir, şeffaf ve pozitif olalım.."

Aynen katılıyorum güzel bir yazı olmuş tebrik ederim...